Chișinău, CEC – În cadrul ședinței de astăzi, 7 noiembrie 2017, Comisia Electorală Centrală (CEC) a luat act de rapoartele financiare ale concurenților electorali din campania electorală a alegerilor locale noi din 19 noiembrie 2017, la situația din 3 noiembrie 2017. Potrivit hotărîrii adoptată de CEC, rapoartele privind veniturile și cheltuielile din campania electorală a alegerilor locale noi din 19 noiembrie 2017, depuse de concurenții electorali Partidul Politic ”Partidul Socialiștilor din Republica Moldova”, Partidul Democrat din Moldova și Partidul Politic Partidul Nostru au fost întocmite și prezentate în corespundere cu prevederile legislației electorale. Totodată, Comisia a solicitat repetat Partidului Politic Partidul Popular din Republica Moldova și Partidului Politic „Partidul Popular European din Moldova” să informeze, pînă pe data de 10 noiembrie curent, despre faptul deschiderii sau nedeschiderii contului cu mențiunea ”Fond electoral”, iar în caz de nedeschidere a respectivului cont, să informeze Comisia despre acest fapt și să desfășoare doar activități de campanie sau promovare electorală ce nu implică cheltuieli financiare.
De asemenea, Comisia a luat act cu privire la rapoartele privind veniturile și cheltuielile din campania electorală a referendumului local privind revocarea primarului general al municipiului Chișinău, din data de 19 noiembrie 2017 depuse de participanții la referendum - Partidul Politic ”Partidul Socialiștilor din Republica Moldova” și Partidul Liberal.
Tot astăzi, Comisia a inițiat procedura de validare a unui mandat de deputat în Parlamentul Republicii Moldova și a acreditat 119 persoane în calitate de observatori naționali din partea Asociației obștești „Promo-LEX”, în vederea monitorizării alegerilor locale noi ale primarilor în unele localități și referendumului local din data de 19 noiembrie 2017.
Adresa: Vasile Alecsandri, 119, Chişinău Republica Moldova
Tel.: (+373 22) 251-451 Fax: (+373 22) 234-047
Email: info@cec.md