Chişinău, CEC – Astăzi, 8 octombrie 2014, pentru funcționarii din cadrul Aparatului Comisiei Electorale Centrale (CEC) a fost organizat un seminar cu privire la sporirea eficienţei în domeniul prevenirii şi combaterii corupţiei. Obiectivul principal urmărit a constat în familiarizarea participanţilor cu prevederile Legii nr. 325 din 23 decembrie 2013 privind testarea integrităţii profesionale care stabileşte scopul, principiile, mijloacele, metodele, procedurile şi efectele juridice ale testării integrităţii profesionale în cadrul entităţilor publice.
Colonelul Victor Colin, inspector principal din cadrul Direcţiei generale a Centrului Naţional Anticorupţie (CNA), a făcut cunoscute audienţei prevederile legii și mecanismul de desfășurare a testării, drepturile şi obligaţiile persoanelor supuse testării şi modalităţile de contestare legală a sancţiunilor disciplinare aplicate, consecinţele obținerii rezultatului negativ la testul de integritate, precum și alte aspecte relevante subiectului abordat.
Amintim că, începînd cu 14 august 2014, CNA poate efectua testarea integrităţii profesionale a angajaţilor instituţiilor publice. Acestea se realizează în scopul asigurării integrităţii profesionale, al prevenirii şi combaterii corupţiei în cadrul entităţilor publice, verificării modului de respectare de către agenţii publici a obligaţiilor şi atribuţiilor de serviciu, precum şi a regulilor de conduită, identificării, evaluării şi înlăturării vulnerabilităţilor şi a riscurilor care ar putea determina sau favoriza actele de corupţie, actele conexe corupţiei sau faptele de comportament corupţional, neadmiterii unor influenţe necorespunzătoare în exercitarea obligaţiilor sau atribuţiilor de serviciu ale agenţilor publici.
Adresa: Vasile Alecsandri, 119, Chişinău Republica Moldova
Tel.: (+373 22) 251-451 Fax: (+373 22) 234-047
Email: info@cec.md