Chişinău, CEC – În perioada 28 ianuarie – 12 februarie 2013, Comisia Electorală Centrală organizează seminare pentru responsabilii de întocmirea listelor electorale din cadrul autorităților publice locale. Seminarele sunt desfășurate cu susținerea Fundației Internaționale pentru Sisteme Internaționale în Moldova (IFES/Moldova) și Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID/Moldova).
Echipe mobile de funcţionari ai Comisiei se vor deplasa în fiecare raion pentru a oferi suport în anumite subiecte, precum procedura de actualizare a listelor electorale, securitatea datelor cu caracter personal, detectarea erorilor din listele electorale, transmiterea listelor în termen Comisiei Electorale Centrale.
Precizăm că îmbunătăţirea calităţii listelor electorale este impusă de necesitatea implementării Registrului de stat al alegătorilor, care este un sistem informaţional unic integrat de evidenţă a alegătorilor din Republica Moldova destinat colectării, stocării, actualizării şi analizei informaţiei referitoare la cetăţeni.
Avem încrederea că datorită eforturilor conjugate ale Comisiei Electorale Centrale și autorităților publice locale, la următoarele alegeri listele vor fi de calitate mult mai înaltă. Se preconizează că Registrul va fi pus în aplicare din anul 2015.
Amintim că anual, cel tîrziu pînă la data de 1 martie, autorităţile administraţiei publice locale precizează listele electorale la domiciliul alegătorilor şi prezintă informaţia respectivă Comisiei Electorale Centrale.
#############################################
Adresa: Vasile Alecsandri, 119, Chişinău Republica Moldova
Tel.: (+373 22) 251-451 Fax: (+373 22) 234-047
Email: info@cec.md