HOTĂRÎRE
cu privire la procedura de ridicare a listelor electorale de la instanțele judecătorești și actualizarea datelor în Registrul de stat al alegătorilor
Prin hotărîrea nr. 34 din 13 decembrie 2016, Curtea Constituțională a confirmat rezultatele alegerilor și a validat mandatul de Președinte al Republicii Moldova.
În conformitate cu pct. 46 din Regulamentul privind întocmirea, administrarea, difuzarea și actualizarea listelor electorale, aprobat prin hotărîrea Comisiei Electorale Centrale nr. 2674 din 25 septembrie 2014, instanța de judecată transmite listele electorale, în termen de 10 zile de la confirmarea legalității alegerilor, registratorilor pentru operarea modificărilor și actualizarea datelor în Registrul de stat al alegătorilor (în continuare – RSA).
În vederea realizării acestei activități, Comisia decide a-i împuternici pe registratorii din cadrul autorităților publice locale de nivelul întîi, preturilor de sector ale municipiului Chișinău și Primăriei municipiului Bălți (în continuare – registratorii din cadrul autorităților publice locale) să ridice de la instanțele judecătorești listele electorale (de bază, pentru votarea la locul aflării și cele suplimentare) utilizate în ziua alegerilor prezidențiale din 30 octombrie 2016 (turul I) și 13 noiembrie 2016 (turul II) și, în limita competenței, să prelucreze datele în RSA corespunzător datelor conținute în aceste liste.
Secretarii consiliilor raionale (municipale) și Comitetul executiv al UTA Găgăuzia au sarcina de a organiza procesul de ridicare a listelor electorale de la instanțele judecătorești teritoriale de către registratorii din cadrul autorităților publice locale.
Listele electorale se vor transmite, în baza unui act de transmitere-recepționare, cu semnarea declarației de confidențialitate în acest sens, doar persoanelor responsabile de listele electorale, desemnate prin dispoziția autorității publice locale în modul corespunzător. La recepționarea listelor electorale de la instanța de judecată, registratorii din cadrul autorităților publice locale vor prezenta copia dispoziției ce confirmă împuternicirile lor în calitate de persoane responsabile de listele electorale. Secretarii consiliilor raionale (municipale) și Comitetul executiv al UTA Găgăuzia vor asigura transmiterea către Comisie a actelor de transmitere-recepționare a listelor electorale, precum și a declarațiilor de confidențialitate.
După efectuarea modificărilor și actualizărilor în RSA, registratorii din cadrul autorităților publice locale vor transmite către Comisie exemplarul listei electorale de bază utilizat în ziua alegerilor, precum și formularele listelor pentru votarea la locul aflării și celor suplimentare. Celelalte 2 exemplare ale listelor electorale de bază primite de primărie și, respectiv, de biroul electoral al secției de votare vor fi nimicite de către registratorii din cadrul autorităților publice locale.
Secretarii consiliilor raionale (municipale) și Comitetul executiv al UTA Găgăuzia vor asigura organizarea procedurii de transmitere către Comisie a listelor electorale de bază utilizate în ziua alegerilor, a formularelor listelor pentru votarea la locul aflării și celor suplimentare, precum și a proceselor-verbale de nimicire a celorlalte 2 exemplare ale listelor electorale de bază.
Totodată, Comisia urmează să ridice de la Judecătoria Centru, municipiul Chișinău, listele electorale utilizate în cadrul secțiilor de votare constituite în afara țării în vederea actualizării datelor în RSA.
În temeiul art. 18, art. 22, art. 39, art. 40 alin. (3), art. 62 alin. (21) din Codul electoral nr.1381-XIII din 21 noiembrie 1997, pct. 46 din Regulamentul privind întocmirea, administrarea, difuzarea și actualizarea listelor electorale, aprobat prin hotărîrea Comisiei Electorale Centrale nr. 2674 din 25 septembrie 2014 și în conformitate cu pct. 9, 20, 32, 33 din Regulamentul cu privire la Registrul de stat al alegătorilor, aprobat prin hotărîrea Comisiei Electorale Centrale nr. 2974 din 19 noiembrie 2014, Comisia Electorală Centrală h o t ă r ă ș t e:
1. Se pune în sarcina secretarilor consiliilor raionale (municipale) și Comitetului executiv al UTA Găgăuzia de a organiza:
a) ridicarea din incinta sediilor instanțelor judecătorești teritoriale a listelor electorale de către registratorii din cadrul autorităților publice locale de nivelul întîi, preturilor de sector ale municipiului Chișinău și Primăriei municipiului Bălți;
b) transmiterea către Comisie a listelor electorale de bază utilizate în ziua alegerilor, a formularelor listelor pentru votarea la locul aflării și celor suplimentare, precum și a proceselor-verbale de nimicire a celorlalte 2 exemplare ale listelor electorale de bază.
2. Se împuternicesc registratorii din cadrul autorităților publice locale să ridice, prin intermediul secretarilor consiliilor raionale (municipale) și Comitetului executiv al UTA Găgăuzia, listele electorale de la instanțele judecătorești.
3. Registratorii vor efectua modificările și actualizările în Registrul de stat al alegătorilor în limita competenței și vor asigura pînă la data de 1 martie 2017:
a) nimicirea celorlalte 2 exemplare ale listelor electorale de bază primite de primărie și, respectiv, de biroul electoral al secției de votare în cadrul scrutinului prezidențial din 30 octombrie 2016, cu întocmirea procesului-verbal de nimicire în acest sens;
b) transmiterea, prin intermediul secretarilor consiliilor raionale (municipale) și Comitetului executiv al UTA Găgăuzia, către Comisie a listelor electorale de bază utilizate în ziua alegerilor, a formularelor listelor pentru votarea la locul aflării și celor suplimentare, precum și a proceselor-verbale de nimicire a celorlalte 2 exemplare ale listelor electorale de bază.
4. Listele electorale utilizate în cadrul secțiilor de votare constituite în afara țării vor fi ridicate de la Judecătoria Centru din municipiul Chișinău de către Comisia Electorală Centrală în vederea actualizării datelor în Registrul de stat al alegătorilor.
5. Controlul executării prezentei hotărîri se va exercita de către Direcția tehnologii informaționale și gestionarea listelor electorale și Direcția management alegeri din cadrul Aparatului Comisiei Electorale Centrale.
6. Prezenta hotărîre intră în vigoare la data adoptării, se publică pe site-ul oficial al Comisiei Electorale Centrale și în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
Președintele
|
Alina RUSSU |
Secretarul |
Veaceslav AGRIGOROAE |
Chișinău, 23 decembrie 2016
Nr. 626
Adresa: Vasile Alecsandri, 119, Chişinău Republica Moldova
Tel.: (+373 22) 251-451 Fax: (+373 22) 234-047
Email: info@cec.md