H O T Ă R Î R E
pentru modificarea unor hotărîri ale Comisiei Electorale Centrale
În scopul actualizării Declarației privind politica în domeniul securității informației și a Declarației privind politica în domeniul calității, în temeiul art. 18 alin.(2), art. 22 lit.(c) din Codul electoral, art. 59 din Legea nr. 317 din 18 iulie 2003 privind actele normative ale Guvernului și ale altor autorități ale administrației publice centrale și locale, Comisia Electorală Centrală h o t ă r ă ș t e:
1. Anexa nr.1 la hotărîrea Comisiei Electorale Centrale nr. 2226 din 22 octombrie 2013 ”Cu privire la Politica de securitate a informaţiei în cadrul Comisiei Electorale Centrale” se modifică și va avea următorul cuprins:
”DECLARAȚIA PRIVIND POLITICA ÎN DOMENIUL SECURITĂȚII INFORMAȚIEI
Comisia Electorală Centrală este instituția publică permanentă constituită în vederea realizării politicii electorale, organizării și desfășurării alegerilor în Republica Moldova. Misiunea de bază a CEC este de a crea condiții optime pentru ca toți cetățenii Republicii Moldova să-și poată exercita nestingherit dreptul constituțional de a alege și de a fi aleși în cadrul unor alegeri libere și corecte. Pentru ridicarea credibilității și eficientizarea procesului electoral, CEC a stabilit obiectivul strategic de implementare a sistemului informațional automatizat de stat „Alegeri” în baza Legii nr. 101/2008.
1. În scopul realizării Politicii de securitate a informației, au fost formulate următoarele obiective:
a) asigurarea securității (confidențialității, integrității și disponibilității) informației ce aparține CEC;
b) protejarea datelor cu caracter personal ce sînt stocate și procesate prin intermediul sistemelor informatice și în cadrul CEC;
c) asigurarea faptului că datele cu caracter personal vor fi prelucrate cu bună-credință și doar în scopurile prevăzute de lege;
d) asigurarea securității serviciilor TI prestate de CEC clienților săi, monitorizarea și îmbunătățirea continuă a siguranței acestora pentru beneficiarii de servicii;
e) asigurarea disponibilității serviciilor TI și capacității de recuperare în timp util a acestora în situații de incident major;
f) asigurarea publicării datelor veridice și actualizate pe pagina web oficială CEC;
2. Pentru atingerea obiectivelor formulate, Președintele CEC susține coerent, oferă suport managerial și alocă resursele necesare în vederea realizării următoarelor acțiuni:
a) menținerea, revizuirea, adaptarea și îmbunătățirea continuă a Sistemului de Management al Securității Informației în cadrul CEC, conform standardului internațional în domeniul securității informației, ISO/IEC 27001;
b) identificarea, analiza, evaluarea, tratarea și monitorizarea continuă a riscurilor de securitate a informației pentru toate resursele informaționale ale CEC;
c) implementarea soluțiilor de securitate potrivite pentru redresarea riscurilor de securitate identificate;
d) organizarea într-o manieră securizată a activității CEC, a proceselor interne și a celor de interacțiune cu clienții, pentru protejarea informației și securitatea serviciilor TI;
e) pregătirea planurilor de reacțiune la incidente de securitate a informației pentru asigurarea unei reacțiuni coordonate și eficiente;
f) elaborarea și implementarea Planului de continuitate a activităților și a planului de restabilire pentru sistemele informatice ale CEC;
g) formarea și menținerea competențelor și calificărilor necesare la nivelul resurselor de personal pentru securitatea informației.
2. Anexa la hotărîrea Comisiei Electorale Centrale nr. 2227 din 22 octombrie 2013 ”Cu privire la Declarația de politică în domeniul calității” se modifică și va avea următorul cuprins:
”DECLARAȚIA PRIVIND POLITICA ÎN DOMENIUL CALITĂȚII
1. Comisia Electorală Centrală (CEC) este organul de stat constituit în vederea realizării politicii electorale, pentru organizarea și desfășurarea alegerilor. Prin îmbunătățirea continuă a performanțelor, CEC tinde să ofere tuturor părților interesate (alegători, partide politice, parteneri, societate, funcționari electorali) produse și servicii de calitate.
1.1. Misiunea Comisiei Electorale Centrale este asigurarea condițiilor optime pentru ca toți cetățenii Republicii Moldova să-și poată exercita nestingherit dreptul constituțional de a alege și de a fi aleși în cadrul unor alegeri libere și corecte.
1.2. Viziunea Comisiei Electorale Centrale: Comisia Electorală Centrală este o instituție deschisă, transparentă și profesionistă care este în permanență pregătită să-și îndeplinească atribuțiile la cel mai înalt nivel, asigurînd un cadru electoral accesibil în care cetățenii au încredere.
1.3. Valorile Comisiei Electorale Centrale: integritate, imparțialitate, independență, transparență, responsabilitate și profesionalism, credibilitate, receptivitate, inovație, orientare spre cetățean – susțin acțiunile Comisiei Electorale Centrale în consolidarea culturii calității și se bazează pe un profund sentiment de responsabilitate, atît personală cît și colectivă.
2. Direcțiile de dezvoltare strategică ale Comisiei Electorale Centrale pe termen mediu și lung sînt:
a) asigurarea unui proces electoral modern, eficient și accesibil;
b) rezultate credibile ale alegerilor;
c) alegători conștienți și informați;
d) capacități instituționale consolidate.
3. În cadrul CEC funcționează un Sistem de Management al Calității în conformitate cu prevederile standardului internațional ISO 9001:2008.
3.1. Angajamentul managementului CEC privind dezvoltarea Sistemului de Management al Calității include:
a) crearea și implementarea mecanismelor pentru îmbunătățirea performanțelor și consolidarea capacităților instituționale ale CEC;
b) respectarea actelor legislative și normative în vigoare referitoare la procesul electoral;
c) menținerea unui dialog permanent cu funcționarii electorali și clienții externi în scopul monitorizării și îmbunătățirii nivelului lor de satisfacție;
d) asigurarea incluziunii sociale și a accesului tuturor categoriilor de alegători la procesul electoral, prin dezvoltarea și aplicarea tehnologiilor electorale moderne;
e) promovarea principiilor calității la toate etapele ciclului de management: planificare, organizare, conducere, control și îmbunătățire;
f) menținerea unui cadru organizatoric adecvat, capabil să asigure realizarea politicii și obiectivelor în domeniul calității;
g) conștientizarea și motivarea personalului pentru îmbunătățirea continuă a calității proceselor electorale;
h) analiza eficacității și îmbunătățirea continuă a Sistemului de Management al Calității .
4. Direcțiile de dezvoltare strategică se regăsesc în planurile de activitate ale Comisiei Electorale Centrale și ale subdiviziunilor Aparatului CEC. Atingerea obiectivelor strategice, cuprinse în direcțiile de dezvoltare ale CEC, va garanta succesul comun, asigurarea funcționării mecanismelor electorale democratice din societate și recunoașterea valorilor noastre”.
3. Prezenta hotărîre intră în vigoare la data adoptării, se publică pe site-ul oficial al Comisiei Electorale Centrale și în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
Președintele
Comisiei Electorale Centrale Iurie CIOCAN
Secretarul
Comisiei Electorale Centrale Andrei VOLENTIR
Chișinău, 24 martie 2015
Nr. 3231
Adresa: Vasile Alecsandri, 119, Chişinău Republica Moldova
Tel.: (+373 22) 251-451 Fax: (+373 22) 234-047
Email: info@cec.md