H O T Ă R Î R E
cu privire la modificarea şi completarea Instrucţiunii privind ordinea de împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor şi materialelor electorale la alegerile parlamentare de către birourile electorale ale secţiilor de votare şi consiliile electorale de circumscripţie, aprobate prin hotărîrea Comisiei Electorale Centrale nr. 3615 din 8 octombrie 2010
În temeiul art. 18 alin. (2), art. 22 lit. c) din Codul electoral, art. 59 şi 61 din Legea nr. 317-XV din 18 iulie 2003 privind actele normative ale Guvernului şi ale altor autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, Comisia Electorală Centrală h o t ă r ă ş t e:
1. Instrucţiunea privind ordinea de împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor şi materialelor electorale la alegerile parlamentare de către birourile electorale ale secţiilor de votare şi consiliile electorale de circumscripţie, aprobată prin hotărîrea Comisiei Electorale Centrale nr. 3615 din 8 octombrie 2010, se modifică şi completează după cum urmează:
1) în titlul instrucţiunii, cuvintele „la alegerile parlamentare de către birourile electorale ale secţiilor de votare şi consiliile electorale de circumscripţie” se înlocuiesc cu cuvintele „de către birourile electorale ale secţiilor de votare şi consiliile electorale de circumscripţie la alegerile parlamentare şi la referendumul republican”;
2) în preambul, cuvintele „de către birourile electorale ale secţiilor de votare şi consiliile electorale de circumscripţie după ziua votării” se înlocuiesc cu cuvintele „de către birourile electorale ale secţiilor de votare şi consiliile electorale de circumscripţie la alegerile parlamentare şi la referendumul republican”;
3) la punctul 5, subpunctul 1) după cuvintele „fiecare concurent electoral” se completează cu textul „/pentru fiecare opţiune („pentru” sau „contra”)”, mai departe după text;
4) la punctul 8:
a) punctul după cuvintele „prin act de predare-recepţionare” se completează cu cuvintele „ , al cărui model este prezentat în anexa nr. 1 la prezenta Instrucţiune,”, mai departe după text;
b) la subpunctul 1) litera b), după cuvintele „întocmit de birou” se introduc cuvintele „conform anexei nr. 2.”, mai departe după text;
c) subpunctul 5) litera a) după cuvintele „fiecare concurent electoral” se completează cu textul „/pentru fiecare opţiune („pentru” sau „contra”)”;
d) la subpunctul 5) litera d), cuvintele „ , registrul de evidenţă a eliberării certificatelor pentru drept de vot” se exclud;
5) la punctul 9, subpunctul 6) va avea următorul cuprins:
„6) Raportul financiar privind executarea bugetului instituţiei publice din contul cheltuielilor de bază, formularul nr.2 (totalizator – pe consilii şi separat – pe birouri), bilanţul – pe formularul nr.1 şi copiile formularelor prezentate la Inspectoratul fiscal, conform Instrucţiunii privind evidenţa contabilă a cheltuielilor pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor, aprobată prin hotărîrea Comisiei Electorale Centrale nr. 90 din 19 aprilie 2011.”;
6) la punctul 10:
a) punctul după cuvîntul „acesta” se completează cu textul „ , prin act de predare-recepţionare al cărui model este prezentat în anexa nr. 3 la prezenta Instrucţiune,” mai departe după text;
b) subpunctul 3) litera a) după cuvintele „fiecare concurent electoral” se completează cu textul „/pentru fiecare opţiune („pentru” sau „contra”)”;
c) la subpunctul 3 litera d), cuvintele „ , registrul de evidenţă a eliberării certificatelor pentru drept de vot” se exclud;
d) subpunctul 3 se completează în final cu noi litere, e) şi f), cu următorul cuprins:
„e) Listele electorale se transmit de către instanţa de judecată Comisiei Electorale Centrale în termen de 10 zile de la confirmarea legalităţii alegerilor;
f) După expirarea termenului de 6 luni, instanţa de judecată nimiceşte buletinele cu voturile valabil exprimate, buletinele nevalabile şi buletinele anulate, precum şi certificatele pentru drept de vot .”;
7) la punctul 11, subpunctul 4) va avea următorul cuprins:
„4) Cabinele şi urnele de vot sînt restituite autorităţii administraţiei publice locale prin act de predare-primire, conform modelului prezentat în anexa nr. 4 la Instrucţiunea cu privire la asigurarea infrastructurii secţiei de votare.”;
8) Instrucţiunea se completează cu un nou capitol, VI, cu următorul cuprins:
„VI. Dispoziţii finale şi tranzitorii
12. Comisia Electorală Centrală asigură accesul la documentele enumerate în prezenta Instrucţiune în conformitate cu Legea privind accesul la informaţie.”;
9) Instrucţiunea se completează cu Anexele 1, 2, 3 cu următorul cuprins:
Adresa: Vasile Alecsandri, 119, Chişinău Republica Moldova
Tel.: (+373 22) 251-451 Fax: (+373 22) 234-047
Email: info@cec.md