La 21 noiembrie 2012 Comisia Electorală Centrală marchează 15 ani de activitate permanentă, acest eveniment constituind o bună ocazie de a aprecia activitatea instituţiei şi rolul ei în sistemul instituţiilor statului.
Comisia Electorală Centrală, ca organ cu statut permanent, a fost creată în baza Codului electoral, adoptat în anul 1997. Scopul principal pentru care a fost înființată această instituție electorală ierarhic superioară în stat este realizarea politicii electorale și aplicarea unitară a legislației în domeniu, organizarea și desfășurarea alegerilor.
Pe parcursul acestor ani, Comisia a organizat scrutine naționale și locale și a urmărit ca acestea să se desfășoare în strictă conformitate cu prevederile Codului electoral.
Comisia depune eforturi susţinute să asigure un cadru tehnic favorabil statornicirii principiilor democratice şi încetăţenirii înaltelor standarde de organizare şi de desfăşurare a alegerilor. Succesele pe care le-a obţinut pe acest plan se datorează, în mare parte, profesionalismului înalt al persoanelor angajate în aparatul de lucru al CEC şi asistenţei din partea partenerilor de dezvoltare, cum ar fi Uniunea Europeană, Consiliul Europei, PNUD Moldova şi IFES Moldova.
![]() |
EDIȚIE SPECIALĂ DEDICATĂ CELEI DE-A 15-A ANIVERSĂRI DE LA ÎNFIINȚAREA COMISIEI ELECTORALE CENTRALE ( ro | en) |
![]() |
|
Adresa: Vasile Alecsandri, 119, Chişinău Republica Moldova
Tel.: (+373 22) 251-451 Fax: (+373 22) 234-047
Email: info@cec.md